Door de Vroegsignaleringsdienst van LEVgroep kreeg Chris zijn financiën weer op orde
Chris was het overzicht over zijn financiën al een tijdje kwijt. Hij belandde in het ziekenhuis en kreeg te maken met betalingsachterstanden. De Vroegsignaleringsdienst van LEVgroep nam contact met hem op en samen namen ze zijn financiën onder de loep.
Bij de Vroegsignaleringsdienst van LEVgroep kwamen al maanden lang meldingen binnen over Chris. Zijn rekeningen liepen steeds hoger op. De medewerkers van de Vroegsignaleringsdienst probeerde Chris op diverse manieren te bereiken maar kregen geen gehoor. In de tussentijd bleven de onbetaalde rekeningen toenemen.
Een tijdje later nam Pam contact op met de Vroegsignaleringsdienst. Pam is een familielid van Chris en meldde ons dat Chris opgenomen was in het ziekenhuis. Pam nam de post van Chris door en ontdekte de brieven verstuurd door de Vroegsignaleringsdienst.
De brieven verstuurd vanuit de Vroegsignaleringsdienst, boden een opening om het gesprek aan te gaan met Pam over de financiële situatie van Chris. Pam gaf aan om met Chris te gaan praten en zodoende nam hij even later zelf contact met de Vroegsignaleringsdienst op om aan zijn financiën te werken.
Uiteindelijk is er samen met Chris een schuldhulpverleningstraject opgestart. Hierdoor kreeg Chris het overzicht over zijn financiën terug en kon hij zijn rekeningen weer op tijd betalen.